torsdag 28. april 2011

MIT's genmodifiserte virus boost sol-celle effektivitet ved å gjete nanorør

Interessante nyheter på url:http://www.engadget.com/2011/04/27/mits-genetically-modified-viruses-boost-solar-cell-efficiency-b/:
Veiviserne av MIT har gjort det igjen. Etter å ha sjekket kunstige blader og Operabots av to-do liste, har de flyttet videre til effektivisering av solceller. Deres teknikk kombinerer en genetisk modifisert versjon av M13 virus med karbon nanorør, som allerede er vist å øke effektiviteten. Dessverre, noen nanorør forbedre solcelle ytelse, mens andre hemmer det - og begge typene har en tendens til å klumpe seg sammen, benektende sine fordeler. Den modifiserte M13 virus, derimot, kan skille de to typene samt hindre klumping, vi har sett lignende bruk av tobakk mosaikk virus til å bygge bedre elektroder . Legge virus-bygget strukturer til dye-sensibiliserte solceller økt makt konvertering effektivitet med nesten en tredjedel, og med bare ett ekstra trinn i produksjonsprosessen som kreves, kan den nye tilnærmingen bli raskt tatt opp av eksisterende produksjonsanlegg. MIT: beviser igjen at virus er gode for mer enn bare rammende dine fiender.

MIT's genmodifiserte virus boost sol-celle effektiviteten ved gjeting nanorør opprinnelig dukket opp på Engadget på ons 27 april 2011 19:17:00 EDT. Vennligst se våre vilkår for bruk av innmatinger .

Permalink Inhabitat | source MIT | Email denne | Kommentarer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar