mandag 11. april 2011

Apple Airplay Private Key Exposed

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/oEFg7e6SzDM/Apple-AirPlay-Private-Key-Exposed:
En anonym leser skriver "James Laird har omvendt utvikling av Airport Express private nøkkelen og publisert en åpen kildekode AirPort Express emulator." Min kjæreste flyttet huset, og hennes Airport Express ikke lenger gjorde det med henne trådløst aksesspunkt. Jeg skjønte det ville være lett å finne en Apex emulator - det er flere åpen kildekode-programmer der ute å leke med dem Men, ble jeg skuffet over at Apple brukte et offentlig-nøkkel kryptering ordningen, og det er en privat nøkkel gjemmer seg inne i Apex Så jeg tok.. den fra hverandre (jeg har fortsatt arr fra åpne limt saken!), dumpet ROM, og omvendt utvikling nøklene ut av det. "

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar