søndag 27. mars 2011

Weird Science trekker en alt-natts å studere, ender opp dummere

Interessante nyheter på url:http://feeds.arstechnica.com/~r/arstechnica/everything/~3/tqp-ROS7vPU/weird-science-pulls-an-all-nighter-to-study-ends-up-dumber.ars:

Når du er lite søvn, alt ser det bra: Jeg blir litt grinete når jeg ikke får en tilstrekkelig mengde søvn, men jeg har sett folk som får litt svimmel i stedet. Denne siste reaksjonen er tilsynelatende normen . Etter en bout av søvnmangel, viser en tur til MRI som fag har en tendens til å ha en overaktiv belønning system, noe som gjør dem mer utsatt for å bedømme følelsesmessige stimuli som behagelig i forhold til kontrollpersoner. Risikoen her er at noen prøver å ta en avgjørelse etter å trekke en all-natts vil være tilbøyelige til å anta alt vil fungere bra.

"Basert på dette bevis, ville jeg vært bekymret over en legevakt lege som har vært oppe i 20 timer i strekk å ta rasjonelle beslutninger om helsen min, sier avisens forfatteren. Jeg ville ikke nødvendigvis stole på søvnmangel å ta en viktig eksamen.

NFL oppdateringer er voldsomt opprørende: Dette er en ganske merkelig studie : samle alle rapportene om vold i tiden rundt en fotballkamp, ​​og relatere dem ikke bare med det endelige utfallet, men med Vegas odds på spillet. Målet var å se om uventede tap-tap der oddsmakers forventet en vinn-var mer sannsynlig å bli assosiert med post-spillet vold. Sammenlignet med en seier eller et forventet tap, ble de. I følge forfatterne, ble ting enda verre når hjemmelaget var fortsatt i lek påstand eller spilte en av sine tradisjonelle rivaler.

Noen av disse effektene var ganske subtile, og noen av de sammenligninger ble gjort mot dager uten kamper, så jeg ville ikke nødvendigvis forvente at de skal holde seg oppe i større studier. Likevel virker opprørt vs forventede tap sammenligning ganske solid.

Les resten av denne artikkelen ...

Les kommentarer til dette innlegget


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar