mandag 21. mars 2011

Spør Slashdot: Huge Digital Media bibliotek

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/ErVTPz0XcMY/Ask-Slashdot-Huge-Digital-Media-Libraries:
En anonym leser skriver "I likhet med mange slashdotters, jeg har flere TB med digitale medier:. Musikk, bøker, filmer, TV-programmer, spill, tegneserier, alt det jeg har satt det hele i et par HDS, men håndterer det har alle vist seg å være mindre enn optimalt. jeg dekket når det gjelder musikk, siden [stort sett alle musikkspillere / bibliotek manager] tillater meg å raskt finne sanger av tolk, album, sjanger ... For alt annet, alt jeg har er en serie med hierarkisk mappestrukturer, men hierarkier har begrensninger. Jeg kan finne Blade Runner lett, men hva om jeg ville ha alle Scott Ridleys filmer? Hvor er "Good Omens", i Terry Pratchett mappen eller i Neil Gaimans? Videre i en samling med hundrevis av lignende objekter, ville det hjelpe å ha noen ekstra spor som dekker (for tegneserier) eller synopsis for TV-programmer 'episoder. Har du noen programvare for å håndtere digitale medier bibliotekene? Spesialisert programvare (si , noe som bare fungerer for tegneserier, noe annet for filmer), eller generisk media bibliotekene? Opensource alternativer er å foretrekke, men kommersiell programvare er bra også. "

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar