mandag 21. mars 2011

Spillutviklere ønsker DirectX å "gå bort, sier AMD mann

Interessante nyheter på url:http://www.engadget.com/2011/03/21/game-develops-want-directx-to-go-away-says-amd-man/:
Som en pesky videospill skurk som bare ikke vil forsvinne, Microsofts DirectX har vært en bærebjelke i mainstream PC spill ganske mye siden starten. Dens eksistens har ikke vært uten sine spenninger, men med bemerkelsesverdige grafikk guru John Carmack av id Software å overse det i favør av OpenGL - frem til forrige uke da han endelig bekreftet at Direct3D hadde vokst ut av sin plattformuavhengig alternativ, og nå var den å foretrekke API for PC spillutvikling. Det er vel og bra, men nok av spillet devs, sier Richard Huddy, leder for AMD utvikler relasjoner team, vil ikke ha noe API i det hele tatt. Huddy påpeker dessverre åpenbare faktum at moderne grafikkort kan ganske mye stomp noen konsoll hardware ned i skitten i en rett kamp og likevel ikke klarer å vise det fulle omfanget av overlegenhet deres i selve spillet grafikk. Han foretrekker å se utviklere gitt direkte lavnivå tilgang til maskinvaren, slik at de kan maksimere sine egne talenter og virkelig presse ting fremover. Selvfølgelig er det fine med DirectX at det er en standard som alle Windows-spill designer kan koden til, fører til forutsigbar og mer omfattende kompatible (om ikke nødvendigvis spektakulære) resultater. For mer om hvordan framtidens utvikler seg, traff linkene nedenfor.

Spillutviklere ønsker DirectX å "gå bort, sier AMD mannen opprinnelig dukket opp på Engadget på man 21 mars 2011 04:59:00 EDT. Vennligst se våre vilkår for bruk av innmatinger .

Permalink | source Bit-tech | Email denne | Kommentarer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar