fredag 18. mars 2011

The 'Adventure "I Self-Publishing en IT Book

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/T39l4_NP0L0/The-Adventure-In-Self-Publishing-an-IT-Book:
En anonym leser skriver "Author Keir Thomas har blogget om sine erfaringer selv-publisering en computing bok Siterer:. 'Jeg visste at offentliggjøring boken ville bli vanskelig, så jeg traff på en idé: Hvorfor ikke gi bort e-boken (PDF) versjon? Jeg kunne bruke Amazon S3 for hosting filen, så det ville koste meg bare noen få dollar per måned. Sure nok, noe som gir eBook bort generert mye publisitet. ... Siden går i salg i begynnelsen av 2009, boken har gjort meg $ 9.000. ... Jeg har hatt verre lønn i livet mitt, og jeg er veldig takknemlig, men jeg vet alt royalties ville trolig vært høyere hadde jeg gått gjennom den tradisjonelle ruten ved å jobbe med mainstream utgiver. Jeg estimat må jeg gi bort 446 eksemplarer av eBook for hvert salg av papiravisen. '"

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar