torsdag 17. mars 2011

MIT-Designet Game brukt til å trene en AI System

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/amX07ev39-w/MIT-Designed-Game-Used-To-Train-an-AI-System:
Ian Lamont skriver "MIT Media Lab og Singapore-MIT Gambit Game Lab har nettopp gitt ut Improviso, et online spill som er en del av et forskningsprosjekt for å skape et mer realistisk spill AI. Improviso krever to spillere, en Lead skuespiller og regissør, som later til å skyte en lavbudsjetts science fiction-film om en regjering cover-up av romvesener på Area 51. Målet med prosjektet er å samle opp impro fra tusenvis av spill, som kan brukes til å trene en AI system som vil kunne å spille rollen som NPC. Jeff Orkin, MIT forskeren som ledet spillutvikling, sier at den beste tiden til å spille Improviso er 19:00-22:00. Orkin er også skaperen av et spill kalt AI målrettet handling programmering, første brukt i FEAR i 2005 og senere ansatt i FEAR 2 og Fallout 3 ».

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar