onsdag 30. mars 2011

Game Devs veie inn på Windows 7 Telefon

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/3McEaWD14ss/Game-Devs-Weigh-In-On-Windows-Phone-7:
Den mobile spill industrien har eksplodert de siste årene, drevet hovedsakelig av titler bygget for IOS og Android. The Guardian's spill blog besluttet å undersøke fordeler og ulemper med Windows Phone 7 som et spill utviklingsplattform, mens den kjemper for å nå opp til sine forgjengere. "... Den enkle portabilitet av kode mellom WP7 og Xbox, pluss vell av elektronisk opplæring, biblioteker og støtte fra fellesskap, er en massiv fordel, spesielt for mindre og mindre erfarne team. ... Som med Xbox Live Arcade, konsollens nedlastbare spill service, tilbyr Windows 7 Telefon en kuratert opplevelse, noe som betyr at Microsoft kontrollerer kvaliteten på spillene vises på enheten. ... [Steven Batchelor-Manning av Nerf Games sier:] 'The App Hub tilbyr en god referee-ordning, der andre utviklere blir bedt om å sjekke over spillet ditt. Dette hjelper filtrere ut både lav kvalitet og bug-ridd titler. Vi er alltid gitt en spesiell kvalitet å sikte etter. Når det er kom forbi dette stadiet er det også en sjanse for at Microsoft vil veto mot spillet ditt går på plattformen. instans, hindrer dette markedet blir oversvømt, men over dette, synes det å være et lag av spill av store forlag (EA, etc) som bare hoppe over de mindre utviklerne i køen. Dette er den største ulempen av systemet. '"

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar