lørdag 12. mars 2011

CS profs Debatt Role of Math I CS Utdanning

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/wV15d4FBG_k/CS-Profs-Debate-Role-of-Math-In-CS-Education:
theodp skriver "bekymret for at hans kjærlighet-hat forhold til matematikk kan tvinge ham til å gi opp jakten på informatikk, finner CS student Dean Chen komforten fra en usannsynlig kilde -. Innleggene av CS professorer på SIGSE mailingliste 'Jeg forstår at diskutere rollen til matematikk i CS er en av de religiøse krig type spørsmål, "skriver Brad Vander Zanden." Etter 30 år i feltet, jeg fortsatt ikke klarer å se hvordan kalkulus og kontinuerlig matematikk korrelerer med ens evne til å lykkes på mange områder i informatikk ... Jeg har sett mange fremragende programmerere som slet med kalkulus og aldri virkelig fikk det. ' Dennis Frailey gjør et skille mellom CS forskning og anvendt CS: "Altfor lenge har vi lært informatikk som akademisk disiplin (som om alle våre studenter vil gå på for å få doktorgrad og deretter bli CS fakultetet medlemmer) selv om for de fleste av oss, er våre studenter overveldende søker karriere i de gjelder for informatikk. " Frailey legger til at en del av problemet kan være at noen CS profs - matematikk guder at de kan være - er dårlig rustet til å undervise CS i en ikke-matematisk måte: "La oss være ærlig om et annet aspekt av problemet - hva kan fakultetet undervise? Av en rekke grunner, består en typisk CS fakultet i hovedsak av personer som er spesialister på CS som en disiplin, ofte med sterk matematisk bakgrunn. Hvor mange av dem kan lære en god kurs på cloud computing, eller multi-core systemer eller software engineering eller noen av de mange andre emner som kandidatene vil finne nyttig når de er ferdige? Er slike kurs alltid degradert til instruktører eller tilleggsbehandling eller andre ikke-periode-track fakultetet? ' Så, hvordan virker dette jibb med Slashdotters erfaring? "

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar