tirsdag 22. februar 2011

Første Alpha av Qt For Android lansert

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/KDj2Cmcg7EE/First-Alpha-of-Qt-For-Android-Released:
En anonym leser skriver "I kjølvannet av Nokias kunngjøring at det vil bli glede å kaste sin eksisterende utviklermiljøet under en buss ved ikke å tilby Qt for Windows Phone, et prosjekt for å implementere Qt på Android har annonsert sin første alpha utgave. Necessitas prosjektleder Bogdan Vatra skriver, "Jeg hadde en drøm om at en dag, vil jeg være i stand til å deployere eksisterende Qt-programvaren på alle Android-plattformen. Jeg hadde en drøm om at en dag, vil alle Qt-programmer bruker systemet bredt delte Qt bibliotekene. Jeg hadde en drøm at en dag, alle Qt programmer gang utarbeidet og distribuert til en Android-plattformen, vil kjøre på alle andre nyere android-plattformen og vil vare i mange år uten recompilation. Jeg hadde en drøm om at en dag, vil jeg være i stand til å opprette, administrere , kompilere debug og distribuere Qt programmer ved hjelp av en førsteklasses borger IDE. Nå, de drømmer blir virkelighet. " Det Necessitas wiki har noen dokumentasjon på Qt for Android. En demo video av Qt for Android i aksjon er også tilgjengelig. "

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar