onsdag 6. juli 2011

Xbox Live Indie Games Struggle for lønnsomhet

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/nO79PCBKoDc/Xbox-Live-Indie-Games-Struggle-For-Profitability:
En artikkel på opposable Tommelen blog undersøker Xbox Live Indie Games økonomi, finne at utviklerne har problemer med å gjøre nok penger til å rettferdiggjøre fortsatt arbeid med plattformen. Siterer:. "Hvis du vil publisere en konsoll videospill, er det ingen enklere rute enn Xbox Live Indie Games program Men mens det er relativt enkelt å få spillet på tjenesten, er det vanskelig å få den lagt merke til Det er mye søppel. på XBLIG, så mye at en gruppe utviklere slo seg sammen på slutten av fjoråret for å fremme kvalitet indie-titler. Det har vært suksesshistorier, som nylig lanserte FortressCraft, som klarte å selge 16 000 enheter på dagen for utgivelsen, men de er ikke akkurat vanlig. Så med nesten ingen forfremmelse, og med en gjennomsnittlig inntjening på bare $ 3800 per tittel, hvorfor utviklere fortsette å lage spill til plattformen? ... nesten alle utviklerne vi snakket med vurderer å flytte på fra . plattformen Men alle synes å vise sine erfaringer som verdifullt, som til slutt er en del av poenget med XBLIG: det er et sted hvor nesten hvem som helst kan lage et spill som kan spilles på en konsoll utviklere trenger bare å vite hva de. er komme inn. "

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar