onsdag 20. juli 2011

Utvikler Panel spør om AAA Games Are Too Long

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/QZKK2D_hvzA/Developer-Panel-Asks-Whether-AAA-Games-Are-Too-Long:
GameSpot rapporter om en diskusjon på Utvikle 2011 konferanse der et panel av spillet designere debattert hvorvidt siste store budsjett utgivelser som Heavy Rain og LA Noire var for lang for en typisk gamer smak. Siterer: "Gamers mister tålmodigheten, sier [Alexis Kennedy av Failbetter Games], når de blir spurt om sine egne erfaringer med Heavy Rain, 'så mange mennesker ikke kommer til slutten og mister den fulle effekten av historien." Han var ikke gratis av narrativ sin heller, avhør fordel for å basere et spill på lang-form fortelling som film, noe som resulterer i en "bastardized 'story som ikke helt fungerer. ... Den liker av sosiale og casual spill , spesielt de billige spill tilgjengelig på mobil, har endret forventningene til spillere, konkluderte panelet. Ettersom spillere betaler mindre penger, er det mindre behov for å lage 10-timers-plus spillopplevelser, fordi forbrukerne ikke lenger føler shortchanged. "

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar