fredag 15. juli 2011

Study: Ad Networks Ikke ære Do-Not-Track

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/k--0ifsGnGk/Study-Ad-Networks-Not-Honoring-Do-Not-Track:
itwbennett skriver "Ifølge en ny studie fra Stanford University Center for Internet Society, nesten halvparten av Network Advertising Initiative (NAI) medlemmer som Stanford studert venstre tracking cookies på plass etter en Web-bruker valgt ut av målrettede annonser. NAI daglige leder sier at med ingen enighet om hva som gjør-ikke-spor betyr annonsenettverk fortsette å samle inn data for business andre grunner enn å gi målrettet annonsering. 'Under NAI selvregulerende kode, selskaper forplikter seg til å tilby en opt out til bruk av online data for online atferdsmessige reklameformål, Curran sa. 'Men NAI kode også erkjenner at selskaper noen ganger må fortsette å samle inn data for driftsmessige årsaker som er atskilt fra annonsemålrettingen basert på brukerens online oppførsel. "

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar