fredag 1. juli 2011

Sendoff: Jon "Hannibal" Stokes marsjer hans elefant hæren ut av Ars

Interessante nyheter på url:http://feeds.arstechnica.com/~r/arstechnica/everything/~3/fUlut41UFCs/send-off-jon-hannibal-stokes-marches-his-elephant-army-away-from-ars.ars:

Dette er et tungtveiende dag for Ars: vår egen Jon Stokes er stepping bort fra hans dag-til-dag rollen med Ars å forfølge en rekke nye muligheter. Og vi sender ham med takknemlighet for hans store service til våre fellesskap og beste ønsker for fremtiden.

Tretten år er en evighet på nettet, men det er hvor lenge Ars Technica har vært sparke rundt i gatene, raslingen opp sin egen stil tech dekning og samfunnet. Og i den tretten år, en av mine beste beslutningene jeg har gjort som grunnlegger og redaktør-in-chief of Ars var å nå ut til Jon Stokes, en kollega av meg i IT ved Harvard, å slutte dette dyret av et område ved fødselen sin . Det var sommeren 1998, var vi i våre tidlige 20-årene, og skjebnen hadde brakt oss begge til en crappy kjelleren på Rockefeller Hall i Cambridge, Massachusetts. Jeg hadde nettopp blitt utnevnt som systemutvikler, og Jon jobbet på en Access-database-prosjekt. Av en eller annen merkelig grunn, mellom IT-arbeid, studiet av klassisk gresk, og drøvtygging om det guddommelige, vi har alltid hatt steam igjen til Ars Technica.

Jon fortalte meg en gang at en del av hans interesse i Ars var forankret til et ønske om å bryne sine skriveferdigheter, som alltid var bedre enn han innrømmet. Det var en felles motivasjon, faktisk: Jon og jeg var begge studenter ved Harvard studerte gamle kristendommen, og på den tiden, vi begge trodde våre karrierer lå i akademia, ikke en com.. For mange år, så begge av oss Ars som denne "andre ting vi gjorde", ingen av oss skjønte at det var faktisk det vi gjorde best, og den tingen som vi betalte mest oppmerksomhet.

I de tidlige dager, enten på vårt fjerntliggende kontor på Sullie er i Somerville eller ved en av de mange indiske buffeene vi forliste, så Jon og jeg bobler stige og pop, moter kommer og går, og en Ars publikum vokser på en måte som var utrolig givende. Vi tok også ut personlig lån (ikke VC penger) til å flyte området når ting ble tøff etter. Com boblen blakk. Uansett hvor ille ting ble, og uansett hvilke personlige utfordringer konfronterte oss, vi servert Ars Technica så godt vi kunne. Jeg anser meg heldig som har Jon Stokes som en co-grunnlegger av Ars Technica, og enhver fan av Ars bør føle på samme måte.

Vi er ikke si farvel til Jon, han vil fortsette å gjøre freelance arbeid for Ars, samt arbeide for Wired.com og utvilsomt andre. Men han forlater Ars i sin sterkeste noensinne posisjon: våre ansatte er top notch, inntektene og trafikken er til enhver tid høyder, og vi er spente på fremtiden. Bli med meg i ønsket Jon bonam fortunam!

Les kommentarene på dette innlegget


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar