fredag 17. juni 2011

Spør Slashdot: Verktøy For Linux Disk Encryption og integritet?

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/-l78O5jVtgk/Ask-Slashdot-Tools-For-Linux-Disk-Encryption-and-Integrity:
En anonym leser skriver: "Jeg har brukt Gentoo Linux i lang tid nå og har alltid vært fornøyd med en av sine mange disk kryptering verktøy. Cryptsetup (dm-krypten og LUKS) Men jeg nylig ga FreeBSD en prøve, og selv om Jeg konkluderte med BSD er ikke for meg, ble jeg overrasket over Geli (8), FreeBSD sin disk kryptering verktøy. Det skjer dette verktøyet gir også det de kaller en "godkjenning modus. Foruten kryptere disken sektor-by-sektor, lagrer den også sjekksummer (sha256 i mitt tilfelle) i den på hver skriver. On leser, dersom sjekksummen mismatchs, forplanter den feilen opp, noe som resulterer i for eksempel en lese () feil . Derfor jeg ikke trenger å stole på min disk (unntatt selvsagt for oppstartspartisjonen) lenger. eventuelle data inkonsekvens vil bli oppdaget før informasjonen blir brukt til å ha søkte for en lang tid uten svar, vil jeg spørre: er det noe lignende til dette i Linux? Merk: Bruk Btrfs er en gyldig løsning, men er langt fra stabil (fikk noen oopses under mitt tester) ".

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar