onsdag 8. juni 2011

Spør Slashdot: Hva gjør jeg med andres e-post?

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/jcz3W-r8-Kk/Ask-Slashdot-What-To-Do-With-Other-Peoples-Email:
vrimj skriver "Jeg har en vanlig nok fornavn / etternavn kombinasjonen som jeg noen ganger får andres e-post på min fornavn.etternavn @ gmail.com konto Det er ikke en stor avtale hvis det er en person;. lar jeg kjenner dem, de fikse det. Det store problemet jeg har er med bedrifter og nettsteder. Disse e-postene er ofte nei-svar, noe som betyr at jeg kan ikke sende tilbake en rask kommentar. Jeg fikk noen kredittkort regninger i tre måneder før jeg skjønte det var ingenting for det, men å kalle selskapet (jeg prøvde et par e-poster først). Nylig fikk jeg et varsel om en persons kid registrere deg på et nettsted. Jeg har ikke noe valg enn å treffe respons-knappen, og fortelle dem at jeg første må si jeg er at ungen er forelder eller foresatt jeg ikke vet hvor du skal dra derfra i dag jeg får en faktura fra et kabelselskap,.. det er for en annen stat jeg kan ikke svare jeg går til.. online support, forteller de meg mitt eneste valg er å ringe salgskontor. Jeg ga i for banken, men jeg er ikke snakker med noen annens kabelselskapet. Er det noen måte å gjøre e-post til en feil formatert gmail adresse sprett eller gjøre noe annet opplagt? Er det en teknisk løsning jeg er over. jeg ikke forekommer så ofte, men det er en økende mareritt med nei-svar e-postadresser. Jeg hater bare å sette opp et filter fordi det stykker av disse andre menneskene som gjorde en skrivefeil eller hadde noen ikke skriv noe riktig, men det ser ut som det beste valget. Det er ikke spam, men det er ikke min kjøtt. "

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar