mandag 20. juni 2011

NY Post blokkerer tilgang til sitt nettsted på iPads å kjøre app kjøp

Interessante nyheter på url:http://feeds.arstechnica.com/~r/arstechnica/everything/~3/ZPo30O4QWf0/ny-post-blocks-access-to-its-website-on-ipads-to-drive-app-purchases.ars:

ALT TITTEL: iPads kan ikke lenger lese NY Post fra Safari-nettleser

The New York Post har begynt å blokkere tilgang til sitt nettsted på iPad som en måte å kjøre de kundene i retning av innbetalt NY Post app i App Store. Prøver å få tilgang til papiret via nettleseren Safari på iPad resulterer i en omdirigeringsside som peker dem til app, samt noen andre grunnleggende tjenester.

Mens Safari er en no-go, Staci Kramer av PaidContent bemerker at NY Post nettsted fungerer fint gjennom frie alternative nettlesere Skyfire og Opera Mini. "Det er en av de mest dårlig unnfanget paywall innsatsen jeg har kommet over," Kramer sier.

Da New York Times hevet sin paywall, gjort det en stor konsesjon til lesere og forlot betalt deler av sitt område tilgjengelig gjennom sosiale nettverk linker og søkemotor resultater. Men NY Post har også mislykkede dette: å klikke på lenker fra Facebook på iPad omdirigere til skjermstørrelsen app reklame, mens lenker fra Twitter vil vise artiklene i Twitter er i-app browser helt fint.

Som Murdoch publikasjon, vises NY Post å være å få presset i retning av The Daily, som bare eksisterer som et betalt app på iPad. Den NY Post app koster $ 1,99 til nedlasting og får kunden 30 dager tilgang; etter det, er det $ 6,99 for en måned, $ 39.99 for seks måneder, eller $ 74.99 for et år. Til sammenligning er The Daily gratis å laste ned, og koster 99 cent en uke eller $ 39.99 for et års abonnement.

Ved å klikke på en av knappene på NY Post omdirigeringsside, kan brukerne også abonnere på den elektroniske utgaven av NY Post og få tilgang til web siden-igjen på ulike priser, inkludert $ 9.18 for fire uker eller $ 93,30 for året. Vi er overrasket over at NY Post er ikke hallikvirksomhet dette hardere enn app deres, gitt at Apple nylig avslappet sine begrensninger på å gjøre nettstedet ditt innhold tilgjengelig gjennom iPad eller iPhone apps, som ikke lenger trenger å rute abonnement gjennom App Store.

Les kommentarene på dette innlegget


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar