mandag 2. mai 2011

Spør Slashdot: Hvordan å overvåke din egen båndbredde?

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/L97AjpZk1Pk/Ask-Slashdot-How-To-Monitor-Your-Own-Bandwidth-Usage:
Vrtigo1 skriver "Med mange leverandører enten allerede bruker båndbredde caps eller snakker om dem, jeg lurte på hvordan andre Slashdot lesere følger nøye med på hvor mye data som blir overført gjennom sitt hjem Internett-tilkoblinger. Ingen av forbrukeren ruterne jeg har brukt synes å gjøre denne informasjonen lett tilgjengelig. Jeg vil gjerne ha noen måte å se nøyaktig hvor mye data som har blitt sendt og mottatt av WAN-porten mot min ISP's modem slik at jeg kan sammenligne tallene jeg får med tallene de gir meg. Jeg vet ikke ønsker å betale for deres modem firmware-oppdateringer og andre nettverk management trafikk, så jeg vil gjerne se hvordan de to tallene line up. "

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar