torsdag 26. mai 2011

Kinesiske fanger tvunget til å produsere virtuelle gull, reell fortjeneste for sine vektere

Interessante nyheter på url:http://www.engadget.com/2011/05/26/chinese-prisoners-forced-to-produce-virtual-gold-real-profits-f/:
Den virtuelle varer økonomien av Massively multiplayer online spill kan være trivelige, men det er også stimulere en uønsket sideeffekt: utnyttelse. En tidligere fange i et fengsel i Heilongjiang provinsen, Kina, har fortalt The Guardian om hvordan han var fast tvunget til å spille MMOs som World of Warcraft for innsamling av tyvegods, som fangevoktere ville da videreselge online for så mye som ¥ 6000 ( $ 924) per dag. Slike summer vil være et produkt av inntil 300 innsatte jobbe 12-timers daglige skift, men forutsigbart de så ingen av overskuddet selv. Den ikke navngitte kilden var på en "omskolering gjennom arbeid", der det vanlige slitet ville innebære faktiske, i stedet for virtuelle, gruvedrift. Lønnsomheten av online-markedet har tilsynelatende inspirert fengsel sjefer til å flytte med tiden, men med business å være så sterk at datamaskiner "aldri ble slått av." En kinesiske regjeringen edikt fra 2009 skal ha innført et krav om at online valutaer kun omsettes av instanser, men det er antatt at praksisen med å bruke innsatte på denne måten fortsetter med uforminsket styrke.

Kinesiske fanger tvunget til å produsere virtuelle gull, reell fortjeneste for sine vakter opprinnelig dukket opp på Engadget på to den 26 mai 2011 05:14:00 EDT. Vennligst se våre vilkår for bruk av innmatinger .

Permalink | source Guardian | Email denne | Kommentarer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar