mandag 18. april 2011

Spør Slashdot: Må jeg gi den en Login On Our Dept. Server?

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/nIgVMQat2nM/Ask-Slashdot-Do-I-Give-IT-a-Login-On-Our-Dept-Server:
jddorian skriver "Jeg er leder for en klinisk avdeling på et akademisk sykehus (ikke Radiologi, men tilsvarende tech orientert). Min andre fakultet (et dusin eller så) vil bytte fra papir til elektronisk kalender (natt og helg på ringe-planen ). De fleste har en iPhone eller lignende, så jeg så for oss en CalDAV server. Hospital IT-avdelingen ikke tilbyr iPhone kompatible kalender-verktøyet, så jeg kjøpte (med mine penger) en liten server, installerte BSD og OpenLDAP for regnskap, og installert og konfigurert DAViCal. Etter at jeg testet den ut, mailet jeg IT til å be om å tillate port 8443 gjennom sykehuset brannmuren til denne serveren. Den teknikken (etter å ha spurt hva port 8443 var for), sa han ville oppheve blokkeringen av porten etter at jeg gir ham med en login konto på maskinen (selv om "jeg trenger ikke root-tilgang). Jeg ble forbløffet, og etter en vurdering det, er jeg fortsatt lener seg mot motsette denne forespørselen, eventuelt tar dette opp i kjeden. jeg er glad å tillate noen skanne, for å sikre at det ikke har noen sikkerhetsproblemer, men jeg vil heller ikke la noen andre som har et login-konto. Hva leserne av Slashdot tror? Bør jeg gi det en login konto på en server som ikke er eiet eller forvaltes av dem? "

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar