torsdag 24. februar 2011

Snakker til datamaskiner?

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/4imy4Gc9ldY/Talking-To-Computers:
merlock18 skriver «Er det unaturlig å snakke til en datamaskin? Etter å ha drøftet utfallet av Jeopardy spillet med noen kolleger, synes de å synes det er mildt 'skummelt' å snakke med en datamaskin og få den kompetent snakke tilbake. Er dette hva alle tror? Jeg tenkte for meg selv hvor mye jeg ønsker å være i stand til å selv fortelle min datamaskin for å åpne programmer ved å fortelle det høyt. En enkel idé om at jeg er ganske overrasket over er ikke vanlig. Er jeg en minoritet i denne? Har folk bare ikke liker tanken på å snakke (uten forbannelse) til en datamaskin, enn si ha det handle eller svare? Vil noen andre være interessert i å bygge sin egen mini-Watson, eller er dette bare skummelt? "

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar